DITEC® ORIGINAL
Ditec® Original var den första lackkonserveringen på marknaden och har satt standarden inom lackskydd sedan 1977. Lackens viktigaste funktion är att skydda den underliggande plåten från korrosion. Dessutom ger lacken bilen dess visuella lyskraft. Lacken utsätts dagligen för påverkan från solen, trafiken, nederbörd, mekaniskt slitage och annat som gör att ytan mattas och smutsen lättare får fäste. Detta ökar risken för rostangrepp och gör bilen svårtvättad. För att förhindra detta bör du regelbundet vaxa bilen eller lägga på ett lackskydd som skyddar lacken under lång tid.
Lackkonservering som sker i fem steg och består av två polymerer i ett lager vardera. Det första lagret fyller igen lackens porer och förseglar den. Det andra lagret härdar med det första och bildar en mycket tålig skyddande hinna.
Vi lämnar nio års systemgaranti och där garanterar vi att glansen bevaras under hela garantitiden. Intervallet för underhållsbehandlingen är 18 månader. Den avlägsnar beläggningar på lacken och tar bort ytliga repor. Samtidigt bygger den på den skyddande beläggningen för maximal hållbarhet.
I grundpris för lackskyddsbehandling ingår:
Tvätt, lackrengöring, inspektion, maskering, lättare/mindre lackkorrigering & glanshöjande poleringsprocess, preparering och appliceringsmoment för respektive lackbehandling. Priser avser bil med god lackkondition.
Liten | Mellan | Stor | Extra Stor | Special * |
5 495:- | 5 995:- | 6 495:- | 6 995 :- | 7 995:- |
* Storleksreferenser:
Liten: VW Polo, Nissan Micra, Audi A1
Mellan: BMW 3-serie, Volvo V60, MB C-klass, Audi A4, BMW X1
Stor: BMW 5-serie, Volvo V90, MB E-klass, VW Passat, Audi A6
Extra stor: BMW X5, VW Touareg, Audi Q7, Volvo XC90, Tesla model X
Special: Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche, Chevrolet Corvette, Koenigsegg, Bugatti, Mercedes SLR/SLS, Audi R8